Sunday, December 25, 2011

" persoalan tidak mahu jawapan "


untuk apa aku mengangkat kaki ini pergi dari hidup engkau
untuk apa aku main lari lari dari diri engkau
untuk apa aku harus toleh pada yang lain
dan semuanya untuk apa ?

bodoh lah aku jika aku berpaling pada arah yang lain
bodoh lah aku jika aku tidak menghargai siapa engkau
bodoh lah aku jika aku tinggalkan siapa engkau
dan bodohlah aku untuk sekian alam pada mata mata dunia .

bagaimana untuk aku teruskan hidup
bagaimana untuk aku terus bernafas dengan baik
bagaimana untuk aku terus kekal berdiri
bagaimana untuk aku mengorak langkah
dan bagaimana untuk semuanya tanpa kau ?

itu persoalan untuk diri aku pada malam malam kelmarin .
aku tak mahu akan jawapan tu
kerna aku tahu jawapan itu menyakitkan .

*sayang , selamat ulang bulan kita yang ke 5 bulan . jangan hilang dari pandangan mata saya , sayang awak tiap langkah hidup saya :')

No comments:

Post a Comment