Monday, October 17, 2011

" kau tahu "


kau tahu tak
yang kau telah membawa aku ke dalam dunia kau
aku pelajari satu persatu dalam tiap langkah perjalanan hidup ni
yang aku nampak , walau hanya sebatang jalan saja
jauh dari pandangan mata ,
kau tetap menyuruh aku toleh pada kiri dan ke kanan .
jangan hanya nampak jalan yang lurus tiada bengkakng bengkok ,
kita tidak toleh pada mana mana pandangan , harus lakukan juga dalam hidup ini .

kau tahu tak ,
yang kau pimpin erat tangan aku dalam dunia kita ni
ya , aku coba mahu kata kan yang diri aku ni lemah .
cuma diri kau saja yang dapat mengukuhkan dan kuatkan diri kau tu
untuk menjaga hubungan kita ni .
berulang kali aku melakukan kesilapan yang sama
dan berulang kali kau tetap memaafkan diri aku ni .
seperti engkau memimpin erat tangan aku tuk menempuh liku liku hutan di bukit broga .
dari permulaan hingga tamat hujung bukit kau tidak lepaskan genggaman tu .
dan aku harap kita sama sama dapat menempuh peejalanan dunia kita satu persatu bersama sama .

kau tahu tak
yang aku terasa mahu panjat pada bukit kemudian teriak
" azick , aku sayangkan kau . janji dengan aku bawa hubungan kita ni sekuat semana yang boleh sampai ke garisan penamat "
meskipun walau bukan satu dina mendengar , tapi manusia yang lain akan mendengar dan mengetahuinya .
biar dan peduli apa orang mahu kata , hati kita siapa yang rasa .

dan terakhir sekali kau thau tak ,
yang kau satu satunya
seseorang yang pernah membuatkan aku terasa di hargai , bahagia hidup semua dalam dunia kau .
dalam dada ni berdegup kencang ,elonjak lonjak
seperti dunia ini aku yang punya .

#untuk kau , tolong jangan hilang dari pandangan mata ini . meskipun hilang dari pandangan bayangan mata aku . aku bisa rapuh jatuh dan tersungkur kembali sekali lagi . aku mengaku , yang aku terlalu takut kalau kau hilang dalam hidup aku .

No comments:

Post a Comment