Tuesday, July 26, 2011

" EH , KAU " .




" entah mengapa bila aku lihat pada diri kau , sepertinya aku nampak akan diri aku . mungkin ianya begitu aneh untuk aku katakannya . tapi sebenarnya ya , satu persatu dengan apa yang kau lakukan , seolah itu diri aku . aku duduk dengan berdiam diri , aku perhati kan gerak geri kau . eh , samalah pulak . senyum sendirian aku dalam hati bila lihat perlakuan begitu .


mungkin ya kata kata manusia yang lain , tidak mudah untuk kita mengecapi sesuatu perkara itu dengan mudah sewenan wenangnya . apa yang pasti , tuhan mahu kita berusaha dan melihat jauh mana akan thaap kesabaran seseorang manusia itu . dan sesungguhnya aku masih percaya akan kata kata itu semua sejak dari kecil sehingga aku dewasa sekarang . alhamdulillah , banyak juga perkara aku pelajari dengan kesabaran dengan tidak cepat melatah terhadap sesuatu perkara .


dari kecil aku selalu pasang angan angan , speerti manusia manusia yang lain . mahu itu , mahu ini . tapi aku tidaklah dapat terus apa yang aku mahukan . cuma ianya akan memakan masa sedikit sehingga betul betul aku dapat apa yang aku mahukan . bila semakin hari semakin dewasa ni , aku nampak dan aku pasti tuhan sudah makbulkan dan mendengar apa kata hati aku dari dulu sehingga sekarang walaupun aku tahu , aku hanya insan yang kerdil di sisi Dia .

kadang , bila apa yang aku sudah dapat dengan apa yang dulu aku mahukan , aku terdiam . sedikit demi sedikit aku dapat memahami sesuatu perkara . ye lah , bukan senang kita mahu dapat apa yang kita inginkan selama ini . insyaallah , tuhan pasti mendengar kata hati kita satu hari nanti , cuma ianya memakan masa sedikit . bagi aku , dengan apa yang aku ada sekarang , aku betul betul hargai dengan hati aku . mungkin secara zahirnya nampak aku berdiam diri seolah wajah aku tiada perasaan , tapi dalam hati pufff ! melonjak keriangan tu !

berbalikkan pada cerita sebentar tadi , sebenarnya aku tidak sangka yang aku akan begini satu hari nanti sama dia . dalam persahabatan yang terjalin selama 3 tahun tu , cuma penuh dengan pergaduhan kecil . entah , bak kata lain yang lebih senang " gaduh gaduh , lama lama tersangkut antara satu sama lain " . itu yang aku maksudkan .

aku tidak pernah terfikir dan tidak pernah sangka akan begini , tapi itulah . ayat ' JODOH ' sentiasa ada dimana mana , siapa sangka ?

bagi aku , perkara perkara yang lepas bukan mudah untuk aku lupakan . tapi dengan apa yang sudah ada pada depan mata aku , aku akan menghargainya dari hati kecil aku ni . eh , entah lah apa yang sedang aku merepek ni . entah .

dan untuk kau yang sedang berpenghuni dalam ati kecil aku ni , terima kasih sudi terima siapa aku seadanya . sayang aku pada engkau siapa yang tahu ? eh , engkau saja lah . heehe . sudah lah , malas aku mahu tilis panjang panjang .

*AILEBIYU, dan kau tahu siapa diri kau sayang :)

No comments:

Post a Comment