Friday, July 15, 2011

HATI YANG TIDAK MATI




'' aku rasa kasih aku , sayang aku tak pernah mati . sampai ke hari ini aku masih memikirkan tentang engkau . aku tak tahu sampai bila aku harus memerhati kau gerak geri kau dari jauh . sampai bila pun aku tak tahu berapa lama harus aku berpura pura tidak memikirkan siapa engkau di hati aku . tiap hari aku mesti stalker kau punya kehidupan . dengan cara ini sahaja aku dapat tahu bagaimana kondensi kehidupan kau , mungkin ada cara lain . tapi pada aku , tidak .


tipulah kalau aku bilang aku tak pernah rindukan engkau . tipulah kalau aku bilang aku benci siapa engkau , tipulah kalau aku sentiasa ok dengan kehidupanaku sekarang yang berpura pura bahagia dengan apa yang aku buat sekarang . itu semua hanya mainan bayangan aku pada engkau . sebab aku tak mahu kau tahu bagaimana perasaan aku terhadap engkau . dan aku tak mengharapkan sangat apa yang aku mahukan pada engkau seperti waktu yang lepas . sebab aku takut , aku terlalu takut untuk berhadapan dengan semua ni .


kau tahu , aku sekarang semakin kronik akan ketakutan terhadap diri sendiri . aku tidak yakin akan diri aku . entah , dan entah . kalau ada manusia bertanya pada aku , sama siapa teman lelaki yang paling aku hargai dan sayang sekali dalam kehidupan aku , dengan pantas aku akan menyebut nama kau di bibir aku . nama kau tak pernah lekang di bibir dan hati aku . begitu juga fikiran aku pada kau setiap hari . bagi aku , kau lain . kau mengajar tentang sesuatu bila kau hadir dalam kehidupan aku .


tapi , aku takut bila satu hari nanti aku sudah punyai seseorang dalam hati aku , kau hadir semula dalam kehidupan aku sekali lagi . mungkin ya aku masih mengharapkan akan kehadiran kau , tapi aku akan lagi sakit kalau kau hadir pada waktu yang seperti aku katakan sebentar tadi . dari situ mungkin aku rapuh .


aku rasa , aku benci bila aku duduk sesorang . aku akan lagi kerap memikirkan diri kau , aku dengan kenangan kenangan yang lepas . aku benci bila kau buat aku rindukan kau . diri kau tak pernah padam lagi dalam hati aku ni . kadang aku terfikir , pernah sekali tidak kau memikirkan tentang aku ? pernah sekali tidak kau ingatkan kenangan kenangan kita dulu ? pernah sekali tidak sedetik pun kau rasa rindukan aku ? pernah tidak ? persoalan .


sumpah aku rasa diri aku sekarang palsu . ini bukan aku yang sebenar . ini bukan aku . aku tak tahu , aku rindu kan kau sangat sangat . rindu aku pada kau hanya tuhan saja yang tahu . biarlah , janji kita dan sayang kita yang lalu kita simpan dalam hati sahaja . karma sentiasa ada bersama sama kita , ada jodoh tidak akan kemana . insyaallah . aku akan ingat kata kata kau sampai bila bila " .


*biarlah cuma SEDETIK pun perasaan rindu tu ada menyinggah di hati kau , itu pun aku dah berkira bersyukur sesangat .

No comments:

Post a Comment