Monday, May 2, 2011

MALAM

malam lalu saya selalu menemani awak
menerangi dunia malam awak
walau saya tahu saya tidak seindah bulan pernama
yang tidak bersinaran seperti bintang bintang menerangi malam .

saya cuba untuk membuatkan tiap masa itu menjadi erti
agar tidak ada masa kita yang akan membaziri
tiap baris perkataan kata kata awak
saya ingat sampai kini .

malam ini saya tidak menemani awak
tidak ada lagi dalam dunia kita
entah siapa yang akan menjadi pengganti
entah siapa yang akan berkelana .

saya cuba menipu diri sendiri
saya cuba menelan lumat dengan apa yang saya rasakan
hingga saya cuba mengunnyahnya hingga hancur
tapi ternyata semua itu tidak bisa .

jauh mana pun saya berlari
jauh mana pun saya bersembunyi
saya tidak dapat membohongi
yang saya tidak akan lupakan tentang kita
tiap detik tiap saat
tidak bisa .

awak , sini kemari
saya doakan agar ada seseorang yang akan menemani awak
agar ada yang jauh lebih baik dari saya
saya relakan , benar .
amin .

*pergi :')

2 comments:

  1. kau tau tak kenapa aku rase klakar dgn blog kau??
    dah lame aku tak on9 n bukak blog..
    bukak2 je kau punya, same lak lagu blog kau.. bahahahaha.. tak baik mentiru tau tak..??? bahahahaha

    ReplyDelete