Monday, May 2, 2011

LUMAT

demi tuhan,
saya tidak bisa menipu diri sendiri
dengan apa yang saya sedang rasakan di dalam dada ini .
kenapa saya merasakan betapa sakitnya ia
betapa tergores lumatnya sekali ?

saya cuba membuang perasaan ego di dalam diri ,
saya cuba tuk tidak menipu malah pada diri sendiri jua .
sepertinya ada sesuatu yang sedang mengalir
bercucuran air air yang membasahi hati .

bila di hening malam ,
selalunya ada menemani saya .
bila kita dah tiada apa apa
saya yang hanya bersendirian
pergi berbicara sama bulan malam .

benarnya perasaan rindu makin menjadi jadi ,
bila duduk keseorangan betapa hebatnya perasaan itu
betapa sebaknya di dalam dada
terasa seksa
saya tidak meminta semua ini
siapa yang minta ?

cuba tuk mengembirakan diri
tapi ternyata saya cuba membohongi diri
itu hanya palsu
tidak sama dengan apa yang sedang saya rasakannya .

robek .

*demi tuhan , sakitnya rasa .

No comments:

Post a Comment