Sunday, January 2, 2011

SAMPAI BILA BILA

semalam aku rasa tak tahan sesangat .
bila aku fikirkan perkara ni , aku rasa sakit hati .
apa yang aku buat semuanya tak kena bagi aku .
dalam hati ni dah terlalu penuh aku simpankan apa yang aku sabarkan selama ni .
bagaikan gunung mahu meletus sehingga menggegarkan dunia .

aku cuba menahan diri daripada sebelum ni .
tapi perasaan aku makin membuak buak .
aku tumbuk pintu , aku jerit dan aku jerit .
diri aku sebenarnya aku bukan mudah marah pada seseorang .
apa yang orang buat pada aku , aku sabarkan diri lagi .

tapi , bila perasaan tu makin geram membuatkan aku meletus .
aku menangis teresak esak keseorangan .
jari jemari habis aku gengammi seerat eratnya .
jantung berdegup kencang dek kerana kemarahan yang mendalam .

aku bukan apa , terlalu banyak yang aku simpankan di dalam .
aku bukan mudah cepat pemarah , bukan mudah membalas balik .
itu bukan diri aku , aku tidak mahu ajarkan diri aku seperti tu .
tidak mahu .

sumpah aku kecewa sesangat dengan kawan kawan aku sekarang .
bila senang gembira apa yang dorang miliki sekarang semuanya senyap
bila bohsan , sunyi perasaan kecewa baru tercari cari di mana kengkawan .
kadang aku rasa macam aku ni sapa bagi dorang ?

aku ni tunggul ?
bila aku ada masalah aku tak cerita pun pada mereka .
sebab aku tahu , mereka bukannya nak dengar sangat .
aku sedar aku ni sapa , ku ni hanya tuk luahkan perasaan korang je tu kan .
bila dah ada teman seseorang kau mula hilang .
betul aku kecewa tapi aku diam .

aku sayangkan sesiapa pun kawan kawan aku .
tak kisahlah kita baru kenal ke atau tidak .
apa yang penting aku tak nak kita semua macam ni
aku rindukan korang sesangat .
aku tahu korang bahagia sekarang ,
aku pun tumpang bahagia beb . betul .

lagi satu ,
aku pun tak faham kenapa orang nak cemburu dengan aku .
sedangkan aku ni bukan sapa sapa pun
apa je yang ada pada aku ?
cantik ? pandai ? bergaya ?
mana ada semua tu pada aku .

bila kau dah tahu suasana hidup aku seperti mana
aku lihat riaksi wajah kau lain
sahabat yang lain berkata , cemburu mungkin
tidak boleh lihat lebih dari dia .
pelik aku .

maaflah kawan ,
sebenarnya aku bukannya apa
aku rindukan korang sesangat
aku tak nak kita semua kelihatan sebegini
susah senang aku harap kita bersama .

sekali lagi aku mintak maaf sesangat ,
betol aku rindukan korang .
apa pun yang terjadi kita semua tetap berkawan
berkawan sampai bila bila
aku tak nak kita berkawan hanya separuh jalan .
itu aku tak suka , pantang .

aku tumpang bahagia kalau korang bahagia sekarang
dan aku tumpang sedih kalau kau pun terasa sedih
kalau ada apa apa yang terjadi pada kau
carilah aku seperti biasa ,
aku tetap nano seperti dahulu yang setia bersama kau .
kawan sampai bila bila ok . =)

*maafkan aku , aku sedih dan aku rindu .

No comments:

Post a Comment