Sunday, January 9, 2011

GENGGAM

kadang tu kau pernah sesekali menangis tak
dengan sesuatu yang kau mahukan
yang kau impi impikan selama ini
kau tidak dapat genggamnya sekarang ?

kadang tu kau pernah sesekali menagis tak
dengan tiap kali apa yang kau mahukan
apa yang kau impikan selama ini
kau melihat orang lain sedang genggamnya sekarang ?

apa yang kau mahukan
apa yang kau impikan
mendapat banyak tentangan dengan ramai pihak
tapi , kau diam .

kau membisu dengan sendiriya .

walau pernah kau menyuarakan tentang sesuatu itu
kau terpaksa menelan kata kata
yang tajam seperti duri duri yang bisa
yang penuh dengan racun racun
yang bisa kau tahan sakitinya .

sehingga kini bermain dengan persoalan
sampai kapan pun kau bisa dapatkannya ?
kau bisa capai apa yang kau mahukan ?
sampai bila ?
ya , sampai bila ?

aku tak tahu sampai bila aku dapat pendamkannya
aku tak tahu sampai bila akuboleh menyuarakannya
aku tak tahu sampai bila harus bersabar
dan aku tak tahu sampai bila bila pun .
aku tak tahu .

* sesuatu yang aku mahu genggamkannya , tapi mungkin satu hari ?

No comments:

Post a Comment