Tuesday, August 20, 2013

" PENAT "

kadang kadang aku rasa penat

aku penat membabikan
aku penat dimakikan
dan aku penat melemparkan kata kata kesat yang bikin memberi kesan dalam pada hati manusia lain.

orang akan kata
" chill lah kau baru 22 tahun, mude lagi beb "

tak,
aku penat dengan keadaan sekeliling
aku penat segalanya yang aku ada.

sampai ada satu tahap bila kau rasa benar benar terlalu penat,
kau sendiri dah tak mampu nak berkata apa apa.

secara eroninya dalam hati perasaan amarah yamg sedang menguasainya sedalam lumat.

perasaan ego akan berluak luak membiak dengan pantas.

nak kata aku degil?
yes.

nak fikirkan perasaan orang lain?
perasaan sendiri pun dipijak gadaikan.

kadang kadang sabar tu menyakitkan
kadang kadang sabar tu jugak penawar segala duka anugerah yang terindah.

dan aku masih terlalu penat.

#penat

No comments:

Post a Comment