Saturday, November 10, 2012

Hari ini kita di dalam kereta menyusur ke Seremban
Menemani teman saya menghantar keretanya
Awak memandu dan saya pula disebelah awak
Hujan lebat membasahi bumi .

Saya pegang erat peha awak
Supaya tidaklah awak mengantuk memandunya
Awak toleh pada saya
Lalu awak memberikan senyuman
Cukup manis .

Setibanya kita di Seremban
Kita berdua beralih duduk di belakang
Awak baring diatas riba saya
Awak capai tangan saya
Lalu awak menciumnya dan berkata iloveyou
Sekali lagi ,
Ianya cukup manis .

Pulang ke Kuala Lumpur menaiki keretapi
Kita berlari lari agar tidak ketinggalan
Awak gelak saya pun gelak
Saya penat , awak heret tangan saya
Kita tertawa lagi .

Duduk didalam keretapi yang moden
Awak pandang saya
Saya pandang awak
Kita berdua diam
Tunguk .

Sekali lagi
Awak pandang saya
Saya pandang awak
Kita tertawa bersama sama
Oh , manis .

Tetiba awak capai earphone awak
Dan letakkan pada telinga saya
Saya dengar satu lagu , suaranya Arjuna
Sampai sekarang jadi peveret saya .

Awak bisik
" Ini lagu untuk awak
Lirik lagu itu menggambarkan bagaimana perasaan saya pada awak "
Lalu awak tersenyum
Waktu tu saya rasa macam terapung
Dalam hati saya ,
Ini yang paling manis !

*manis , sungguh manis :*

No comments:

Post a Comment