Thursday, June 2, 2011

SEPARUH JIWA

sebenarnya aku coba membohongi pada diri sendiri

aku coba tuk berlari lari dari kenyataan
aku coba menari nari seperti anak kecil
aku coba tuk membuatkan aku girang segirang girangnya
semuanya aku coba .

tapi aku sebenarnya sedang membohongi pada diri
aku penipu
aku dusta pada siri sendiri .

bila ditanya pada diri sendiri
' apa yang aku mahukan ? '
segala galanya bermain main difikiran aku
makin tidak tenteram perasaan ini .

baiklah , secara jujurnya aku rindu
rindu pada seseorang
bertambah sebak lagi bila dia bilang pada aku
yang dia rindu sekali sama aku
dia punya perasaan yang sama pada aku
rindu .

hanya air mata saja yang bisa menemani pada diri aku
hanya hati saja yang memahami diri aku saat ini
jikalau apa yang aku mahu pintakan untuk saat ini
aku cuma hanya satu
aku cuma mahu dia .

sungguh aku rindu dia ,
tuhan jaga dia untuk aku .

*akurindukauseparuhjiwa

No comments:

Post a Comment