Thursday, June 23, 2011

RINDU SI NONA

" u make me wanna say i do.. i do.. i do.. do.. do.. do.. do.. " kelihatan telefon bimbit Nona berbunyi rancak sekali di atas meja belajarnya .

Dengan pantas dia melompat dari katil besi yang tidak seberapa katil itu , lalu di capaikannya telefon bimbit tersebut .

" ahh , dia telefon lah " tersenyum luas sehingga ke telinga Nona bila si 'F' menelefonnya .

" hello hello siapa di sana ? " tanya Nona pada si 'F' .

" haii sayangg , ini kekasih Aaron Aziz kau lah . heehe " 'F' tertawa kecil seakan keanak-anakkan .

" ouh , Aaron Aziz aku yang lagak macho , bibir terjuih dan hidung pesek perasan jambu tu ya ? " Nona cuba membalas perbualan mereka dalam telefon tersebut . Di tahankan tawa yang mahu digelakkannya , tapi di sabar .

" eh , sudahlah sayang . malas aku mahu layankan karenah kau ni . " kata 'F' .

" habis , kau fikir aku larat juga mahu layan kepala kau yang perasan tu ? geli mak noks ! " Balas Nona pula .

" ye lah , ye lah . aku kalah ok ? haihhh kau ni . huhhh ! dah lah , merajuk ! merajuk ! " keluh rajuk si 'F' sebentar .

" haa.. yang kau keluh ni mengapa ? hmm , mula lah tu nak merajuk . merajuk mengalahkan anak dara macam aku la kau ni sayang . kalau ada sebelah aku sekarang , pasti sudah aku tumbuk kau punya perut tu . geram aku dibuatnya " . kata

Nona lagak ganas .

Gaya Nona mungkin kasar di pandangan mata mata manusia yang tidak mengenalinya . bak kata pepatah melayu , " tak kenal maka tak cinta " . itu mungkin sesuai agaknya kot pepatah yang sesuai untuk diri si Nona .

" tak ada apa lah , aku saja mahu bermanja manja dengan kau . dah lama kita tak beromentik-rentik kan ? kan ? kann ? jawablah ye sayang ! " paksa si 'F' meronta-ronta kegedikkan seperti anak anak gadis .

" eh , eh kau ni . tiba-tiba buang tebiat nak bercanda canda sama aku pula mengapa ? pijak karang tahu la , haaha " . kata Nona dengan penuh hairan .

" sikit-sikit pijak , sikit-sikit pijak . eh , tak ada kata-kata lain ke ? cium ke ? peluk ke ? ini pijak . matilah aku kalau macam tu . hmm.. sayang , do you love me today ? " tiba tiba si 'F' tujukan soalan begitu .

" ishhh , entah lah . kau rasa aku sayangkan kau tidak ? erkk, ye kot . ehh.. tak tak . eh , ikut suka kau lah mana kau nak yang kau suka " soal Nona dengan keluh dengan soalan yang kerap ditujukan oleh si 'F' ini .

Kadang-kadang Nona rimas dengan persoalan yang ditujukan oleh si 'F' ini padanya . sering kali tanyakan soalan yang serupa tiap kali berhubung mahupun bermesej . muak mungkin baginya soalan sebegitu bila ditanya .

" hurm , ya kau sayang aku kan " kata si 'F' .

" tak " . Nona membalas .

" ok tak juga " keluh si 'F' .

" eh , tak . ya sebenarnya " . Nona bermain main .

" eh kau ni , kejap ya kejap tidak . dah lah , malas aku nak tahu . K, bye ! " . Si 'F' mula rasa naik angin dengan jawapan yang dilemparkan oleh Nona sebentar tadi . Lalu dimatikan telefon bimbitnya setelah habis kata katanya itu .

Si 'F' bukan apa , dia jenis laki laki lain dari yang lain pada pendirian seseorang lelaki . boleh di katakan juga hatinya itu lembut seperti kaum wanita . tapi itu tidak bermakna yang pendirian dia seperti seorang mak nyah , dia cuma punya hati yang lembut malah lebih memahami dengan apa yang orang wanita sedang rasakan .

" ehh ? di matikan pula handset ? , aduhhh.. parah ! " bisik kata hati Nona .

Jenis Nona dirinya memang suka mengusik dengan perngai si 'F' , sehingga membuatkan si 'F' merajuk seperti anak kecil .



" sayang , swear i love you so much . sudah , jangan merajuk lagi . kau sendiri tahu bukan yang aku sayangkan kau ? lagi mahu soalkan perkara yang serupa , jemuh aku dibuatnya . <3 :) "

kata kata tadi ditaipkan oleh Nona kemudian dihantarkan pada si 'F' .

" teett ! teett ! " mesej berbunyi .

si 'F' membaca satu persatu baris perkataan yang dihantarkan oleh buah hatinya itu dengan senyum lebar . senyumnya bukan main kepalang lagi .



" im so sorry sayang , i tanya everyday macam tu sebab i nak tahu , manalah tahu untuk hari ini you tak sayangkan i lagi ke . but remember that im always love you so much ! you're my everything , i dont want anyone except you sayang :( "

setelah si 'F' menaip kata-katanya itu , lalu satu persatu di tekankannya butang biji telefon bimbitnya itu .



YES

SEND

kemudian baru diterimanya mesej dari maxis 'DELIVERED'

Nona tersenyum lega , dan dapat merasakan sesuatu dari hati kecilnya itu . betapa dia syukuri sangat dengan apa yang dikirimkan seseorang oleh Tuhan untuk dirinya .

Nona memejamkan mata , lalu ada air mata yag mula menitis satu persatu dengan deras .

" tappppppp ! " satu dentuman yang kuat sepertinya ada sesuatu yang jatuh ke tas lantai .

Lalu Nona tersedar ditariknya nafas sedalam-dalam lumat .



" ahhhh , astghfirullahalazim ! Tuhan , sampai begini sekali aku menangis , betapa aku rindukan sangat sangat seseorang yang pernah ada tika waktu itu dengan aku " .

Rupanya , Nona mengimbas kembali kenangan kenangan yang lalu bersama si 'F' .

bukan saja sekali , malah dirinya memang kerap sebegini yang sentiasa membayangkan tentang mereka satu saat lalu di kala Nona sendirian .

seksa rasanya hati si Nona , tapi siapa yang tahu ? Tuhan .

sekali lagi air mata turun bercucuran dengan deras di pipi Nona .

-TAMAT-

* " bila seseorang yang hadir sayangkan diri kita dengan ikhlas , tapi kita seolah olah tidak nampak akan kelakuan dan kehadiran dirinya untuk kita malah kita seolah juga tidak cuba menghargai siapa dia di hadapan kita . tapi bila satu hari dia sudah tiada ada sama kita , saat itu baru kita akan rasakan sendiri betapa kita perlukan dia dalam hidup ini " .

1 comment: