Wednesday, April 20, 2011

DUHAI PENGHUNI

ada seorang penghuni di hati saya
dia telah bertapa enam purnama yang lalu
dia menghulurkan kaihnya pada saya
tapi tika saat itu saya tidak menyambutnya
hati waktu itu tertutup rapat .

setelah sekian lama menanti
saya sedar yang saya sudah jatuh hati
pada penghuni yang bertapa itu
dia tidak pernah kenal erti berputus asa
hingga saya menyambut kasihnya semula .

penghuni itu mengajar saya erti kesabaran
penghuni itu mengajar saya erti kematangan
penghuni itu mengajar saya erti penat
penghuni itu mengajar saya erti diri
dan penghuni itu membuatkan saya tidak menyangka akan sesuatu tentang dirinya .

pada penghuni ,
terima kasih kerana sudi menyewa serta membeli
hati kecil saya yang tidak seberapa ini
tidak pernah yang ada manusia akan lari dari kesilapan
mohon maaf sering saja menggurs hati anda .

jangan bilang saya tidak sayang
sayang saya hanya awak saja yang merasanya
sayang awak hanya saya saja mengetahuinya
ianya selalu terjadi
dan tidak akan pernah berkurangan
seterusnya akan membawa seiring waktu .

*awak tahu siapa awak , sayang saya hanya untuk awak . :')

2 comments: