Tuesday, April 19, 2011

" RAHSIA KITA BERDUA "

biar mana dia tidak tahu memujuk hati saya ,
biar mana dia tidak tahu mahu mengungkapkan perkataan pada saya ,
biar mana dia jauh dengan saya ,
dan biar mana dia kadang mengecewakan akan saya ,
hanya saya saja yang tahu bagaimana pendirian dia .

kadang fikiran ini membuatkan saya memikirkan sesuatu yang kolot , comot , mohot ,
apa yang sebenarnya yang harus saya lakukan bila bersama dia ,
apa yang harus saya ungkapkan pada dia ,
semua itu bermain di benak fikiran .

tapi , bila saya bersamanya ,
baru saya sedar ,
yang dia tidak sedemikian yang saya fikirkan ,
manja saya dia tahu ,
manja dia saya tahu ,
bila berdua kami tahu .

ternyata dia begitu indah bagi saya bila bersamanya ,
yang jauh terasa dekat sekali ,
secara benarnya ,
dia seorang yang penyayang bila berhadapan ,
saya kenal dia .

saya mengubah diri untuk dia ,
saya mengajar diri saya supaya bertambah bersabar ,
saya mengajar diri untuk melebihkan diri saya matang ,
semuanya untuk dia .

saya akan cuba menjadi seseorang untuk diri awak , untuk diri saya .
walau dunia kita bisu pada pandangan mata manusia ,
hanya kita berdua saja yang mengetahuinya ,
itu rahsia kita berdua .

*saya sayang awak . :')

No comments:

Post a Comment