Monday, February 28, 2011

KALAU

bila saya sendirian semalam
membuatkan betapa saya rindu sangat sangat pada hari yang semalam
seperti apa yang saya katakan
walau jauh mana saya berlari
tak mungkin saya boleh pergi jauh yang saya sangka .

saya cuba membuatkan diri saya menjadi lupa segalanya
saya juga mencuba membuatkan diri saya menjadi ego
dan saya cuba berpura pura yang saya tenang sekarang
tapi segalanya dusta belaka .

bila jatuh air mata
baru lah saya sedar yang saya lemah
yang saya sememangnya tidak boleh berbohong pada diri sendiri
tika itu baru lah rasa pedih
gelodak di hati menjadi jadi .

tika semalam kita berhubung
ternyata walau jauh sungguh perhubungan sehingga kini
anda tetap masih mengambil berat tentang saya
anda tetap seperti diri anda yang dahulu
tapi ,

kenapa tika saat itu
saya dapat rasakan sesuatu pada anda
bila anda tertawa
saya perasan ada sesuatu yang anda cuba sembunyikan pada saya
saya dapat rasakan seperti anda mempunya masalah atau sebaliknya .

kalau lah saya ada di sisi anda
saya akan menjadi teman setia tuk mendengar segala luahan anda
saya akan membuatkan anda tertawa dengan apa sekali pun
saya akan cuba memahami anda
saya akan cubak kerana saya tahu
yang anda memerlukan seorang teman tuk bicara .
kalau lah . .

anda juga menyatakan supaya saya cepat mencari pengganti anda
tapi ternyata semuanya bukan mudah seperti diungkapkan dengan kata kata
sukar sekali tuk membahagiakan hati ini
sukar .

sukar .

* kalau lah hati senang dengan seperti apa yang awak katakan , tidak lah saya sebegini . saya rindu awak . :')

No comments:

Post a Comment