Saturday, December 11, 2010

BENCI TAPI TETAP AKU TAK AKAN BENCI .

kadang tu bila aku cuba berlari lari dari dengan apa yang aku alami
memang seolah olah nampak semuanya hanya palsu
pada dasarnya mulut kata ya
tapi pada dalam hati aku , masih tidak .

kadang tu , kau pernah alami tak di mana sesuatu situasi
yang sudah lama menyepi dan telah pergi jauh kau hindari
pada seketika itu , perasaan itu mula timbul sebentar
lahir dari benak hati ni secara tiba tiba .

terasa tercalit berdetak di dalam hati ni seketika
di tariknya nafas aku sedalam dalam lumat
air mata mula bergenangan di onak mata , berkaca
tika itu , dalam hati saja aku mampu berbisik .


dalam dada ni membuak buak
pemikiran mula melayang ke masa silam
tidak reti , mengerti bagaiman mahu ungkapkannya
lantas sekali lagi membuangkan aku menjadi bolong , bohong dan pembohong .

lama , sudah lama juga
secara tiba ianya mencuit di hati waktu itu
benci .
tapi tetap aku tak akan membencinya .

* sumpah waktu itu aku rasekan rindu teramat sangat .

7 comments:

  1. i suka apaaaa yg u tulis tulis oh :) keep it up syg

    ReplyDelete
  2. makin puitis karangan nano ariffin. kewl!

    ReplyDelete
  3. mya : yeke mya ? hehee , mekaseh bbnyak mya . terharu i , mekaseh taw :)

    haikal : ye je la tu , ayat ayat kau lagi power dari aku der . kalah aku nan kau . btw , mekaseh bbnyak k . :)

    ReplyDelete
  4. kau kne tag :)

    http://cikeira.blogspot.com/2010/12/tag-from-nenek-tyaa.html

    ReplyDelete
  5. tag ? alalal , aku tak reti la nak tag tag ni yunk lam blog . ;'(

    ReplyDelete