Thursday, August 26, 2010

SEKALI LAGI PADA AWAK . .



awak..
sekali lagi saye ingin kisahkan tentang kite .
mungkin kali ini bukan seperti hari hari yang lepas
hari ini adalah hari yang nyata
hari yang gelap , mendung dan bagaikan tidak bernyawa bagi diri saye .

sebenarnya hari yang lepas tu
saye bukan nak tunjukkan kebahagiaan
cume saye nak ceritakan bagaimana situasi saye dengan awak
yang saye sayangkan awak sesangat .

awak , sebenarnya saye sedar
yang sejak kebelakangan ni awak lain sangat sangat .
tapi..
tapi saye diamkannye je .
sebab saye tak nak fikirkan yang bukan bukan .

kite sekarang dah berbeda kan awak ?
tak seperti punya hari hari yang lepas
punya bahagia , punya cinta dan punya sayang
kini itu semua sudah tiada .
tiada hari hari seperti itu .

semua manusia sekeliling saye
memikirkan yang kite bahagia .
ya ,saye bahagia nan diri awak .
seperti mengharapkan sesuatu yang..
hurmmm..

awak , awak ingat lagi tak

kata kata yang saye lemparkan pade blog saye aritu ?
kata katanya seperti ini . .

"kalau kite sayangkan seseorang tu , kite lepaskan die kalau die nak kite lepaskan die tok orang yang die sayang . andai kata itu jodoh kite , die mungkin akan kembali pade kite dan cari kite . insyaALLAH.."

sekarang dah terbuktikan pade diri awak ?
dan saye telah lakukannya itu ..
awak , kini awak dah ade orang yang lain
awak dah ade orang yang watkan awak bahagia
saye tumpang bahagia sekali
betol , saye bahagia sangat .

kini , tarikh 26 ogos 2010
saye lepaskan awak
lepaskan tuk orang yang awak sayang
sesuatu yang saye tak jangka sama sekali .

bila saye bace mesej yang awak silap hantar tu
saye sungguh terkejut
tangan saye mengiggil wak
hati pun sama sekali mengiggil juga .

saya nak nangis dan saye nak menjerit sekuat mungkin
saya juga seperti mahu lari
lari sekuat kuatnya dari semua ni
tapi saye di sekililing manusia yang ramai
bagaikan diri ini sungguh palsu .

bile manusia seorang demi seorang tanye kenape ?
saye diamkannye saje
dan saye ukirkan satu senyuman
tapi anak mate ni tidak dapat tipukan ?
ianya menjadi bergenang.

anak tekak bernafas tersekat sekat
bagaikan diri ini terdampar berseorangan
saye ingatkan perkare ini tak mungkin terjadi lagi pada saye
tapi saye silap
dan sekali lagi ianya berulang ulang kembali terjadi
seperti kepala kepala yang lain .

awak , saye lepaskan awak
awak pergilah bersama sama die
jagan pernah sesekali menyakiti atau
membuatkan dirinya sakit atau sedih
sebab saye paham perasaan wanita .

wanita itu juga saye
punya hati yang halus
punya hati yang lembut
dan juga punya hati yang tak mungkin kaum kaum adam fahaminya .


biarkan saye disini
saye maseh punya hati dan perasaan yang kuat tuk tempuh semua ini
biarkan juga saye sebegini
tanpa ada awak lagi .
pergilah wak
pergi..

cuma kenapa awak lakukan ini pade saye ?
sekali atau niat pun tiada
tuk saye pernah curang pade awak
sedikit pun tiada .


air mate ini seperti tidakmahu lagi keluar
sungguh kasihan akan hati saye ni
die terlalu sakit
die terlalu sedih
kasihan .

sudahlah , saye juga tidak akan ade dalam dunia awak lagi
dan awak juga kini tiada akan siapa saye yang dulu
biarkan hari hari yang berlalu pergi
pergi dengan kenangan yang sukar tuk dilupakan
biarkannya ia membawa dengan perit .

sekali lagi saye ucapkan terima kasih
denga apa yang awak dah lakukan pada diri saya
sungguh ikhlas , sungguh tiada dendam dari saya
dan saya biarkannya pergi .

meskipun hati ni punya sayang sangat sangat sama awak
apakan daya kalau saya hanya bertepuk sebelah tangan?
apakan daya juga awak telah ade seseorang yang istimewa
saye harapkan wanita itu jauh lebih baik dari saye
harap wanita itu juga menjaga awak dengan sempurna .

tamat antara kite
tiade detik seperti lepas
terima kaseh awak .
ye ,terima kaseh sekali lagi .


*kaseh dan sayang saye tiada niat langsung mahu menduakan awak seperti awak lakukan pada diri saye . cuma saya hargai diri siapa awak saje . maaf diatas kesilapan semuanya . saya harap awak bahagia bersama yang awak sayang . dan saya juga nampak awak lepaskan saye dengan sebegitu saje tanpa pujuk seperti sebelum ini . ternyata awak lebih memilih dia dan bukan diri saye . terima kaseh .

3 comments:

  1. one day , you will get your happiness :) amin

    ReplyDelete
  2. fadhli ; maybe . thanx you
    angah ; yeah . thanx you .

    ReplyDelete