Saturday, August 14, 2010

SANG PERI



duhai sang peri
datanglah pada aku
bawa aku bersamamu
dengan dunia khayalan mu
yang penuh dengan fantasi
aku masih ingat
dimana sewaktu aku kecil
aku selalu memujamu
aku memanggil manggil namamu .

peri , andai kau tahu
aku ingin menjadi seperti mu
yang punya sayap yang indah
putih berseri halus mulus dan suci
kau juga bisa terbang kesana kemari
kau juga bisa muncul dan hilang sebegitu sahaja
rupa rupa mu yang cantik
ya , aku kagum
aku kagum akan kamu peri .

peri , bisakah aku jadi seperti mu ?
bisakah aku punyai sayap nan indah seperti mu ?
bisakah juga aku terbang seperti mu ?
bisakah itu semua sang peri ?

duhai sang peri semua
mari pada ku
dengarkan bisikan hati ku
di setiap kata kata aku
punya makna punya jiwa
jantungku berdegup berdetak

duhai sang peri semua
kapan kau kemari
bawa aku ke bulan mu
bawa aku ke dunia fantasi mu
yang punya dunia keajaiban
yang punya dunia khayalan
kemari sang peri..



aku tetap percaya
walau hanya sekadar mimpi
kerna aku pecaya
kau akan tiba
kau akan hadir
suatu hari nanti ..

*aku mahu hidup dimana seperti anak anak kecil bersama dengan dunianya yang penuh khayalan bersama sang peri . mungkin tidak seperti boneka yang hanya kaku dan basi seperti begitu sahaja .

No comments:

Post a Comment