Friday, August 27, 2010

KAMU

aku lepaskan kamu dengan dunia cinta mu yang baru bersama sang wanita yang bisa membuatkan kamu bahagia dari aku , tanpa aku . cuma suatu hari nanti juga , aku tidak mahu dengari yang kamu menyesalinya lagi terhadap diriku dengan apa yang telah aku berikan peluang pada dirimu suatu hari dulu . kerna kamu telah persiakannya , kamu juga telah memungkirinya juga .

apa bisa kau dengar kata hati ku ? apa juga kau bisa membaca kata hati ku ini ? tidak , kerana kamu juga hanya insan biasa seperti manusia yang lain , juga seperti aku . cuma aku perlukan kamu mengerti akan hati ini , cuma juga aku mahukan kamu fahami hati kecil ini . apakah ianya sukar bagi kamu ?

aku tidak meminta belas kasihan , aku tidak meminta kamu memaksakan sayangmu pada aku , telah juga aku lemparkan kata kata itu pada kamu , benar . kamu mengiyakannya dan mengangguk . tapi kamu tidak mengerti dengan setiap kata kata aku . otak mu kosong , bolong . dan kau juga bisa menjadi seorang pembohong .

ternyata diri mu memang hebat memainkan hati juga perasaan wanita seperti aku , dimana punya hati yang halus mulus , lembut . terguris sedikit sukar tuk dipulihinya dan bisa memakan masa . apa kau mengerti itu semua juga ? kerana kamu seorang laki laki punya tiada jiwa , punya tiada perasaan terhadap wanita seperti aku . mana mungkin kamu mengertikannya , kerna hati kamu telah keras , keras seperti batu di jalanan .

hey , aku juga pijak di bumi yang nyata . andai suatu hari nanti masa mu akan tiba , kamu duduk dan rasakannya sendiri . bagaimana punya perit , punya sakit , bagaikan diri ini sungguh hina di mata kamu . suatu hari itu juga , kamu juga akan merasa tidak mencecahkan kaki mu itu di dunia yang kau pijaki nya dulu . baru kau tahu mana tinggi langit dan bumi .

aku wanita dan aku tidak mahu membalaskannya . cuma setiap dengan apa yang kita lakukan mesti punyai pembalasan dariNYA . sungguh , tiada dendam tiada benci . cuma aku sakit dan tertanya tanya , kenapa kamu tegar dan bisa lakukan ini semua pada aku ? sedangkan aku punya perasaan , tiada pernah terlintas mahu menduakan dirimu , apatah lagi mahu menoleh ke arah lelaki yang lain . mana kau tahu , kerna kau buta dan kau tak fahami .

hey , bisa juga sebaiknya kamu buta , kerna orang yang nyata buta lebih mulia dari dirimu . kerna walaupun mereka buta mata , mereka tidak buta hati , mereka fahami itu . tapi kamu , punya mata , punya hati tiada apa yang tuk dimengertikan . apa guna ada mata jika tidak tahu melihat . dan apa guna juga punya hati jika tidak tahu menilai ? celikanlah .

maafkan disetiap kata kata ini , mungkin ianya menyakitkan pada kamu . tapi ia lebih menyakitkan pada aku . kata kata ini datangnya dari hati kecil wanita seperti aku . pada kamu sang lelaki yang pernah singgah dan isikan hati ini , aku ucapkan terima kasih banyak banyak kerna pernah hadir pada diri ini yang tidak seberapa sempurna terhadap dirimu .

ayuh pergi , pergi . biarkan aku disini dan jangan fikirkan aku lagi . biarkan hari hari yang lepas berlalu pergi . dan mungkin juga kamu tidak tangisi dengan apa yang telah kamu lakukan ini pada aku . ingat , di akhir pada waktu itu dengan apa yang telah terjadi atau pada hari hari yang lepas , sedikit pun aku tidak pernah caci maci dan menghina dirimu . kerna aku benar menghargai kamu seperti mana saat pertama aku mengenali dirimu .

" bisik hati ku pada kamu " .

terima kasih .

4 comments:

  1. xpe dik.. insyaallah kebahagiaan masih ada..
    mungkin bukan ngn dia... mungkin dgn org y lebih better dr dia :)

    ReplyDelete
  2. ye kak , kita akan jumpe orang yang salah dahulu sebelum kite jumpe orang yang betul :)dan insyaallah , harap punyai seperti kata kata kaka tu . terima kaseh . :)

    ReplyDelete
  3. Sekarang di mana "DIA" ???
    Carilah dia , kembangkan lah cintanya demi saya.
    Hidupkan lah kenangan dia ketika bersama saya.
    Makbulkan lah permintaan saya agar dia sentiasa ada untuk saya.
    Biarpun saya menidakkan jawapan yang 'iya'.

    Saya ada dengan nya , ketika dia berada dalam apa jua keadaan.
    Sedangkan wanita yang berada dengannya kini , tidak cukup
    kuat untuk melakukan apa jua keadaan.
    Jika ia dibandingkan dengan saya ,
    Saya lebih tahu akan dirinya berbanding dia.

    Kerana , semua aspek tentang nya saya lah orang yang lalui bersamanya.
    Biarpun disaat dia berduka..
    Biarpun disaat dia bergembira..
    Kerana dia dijadikan untuk saya.

    Jika kata-kata saya bukan satu kebenaran padanya..
    Tapi pada saya ianya tetap benar.
    Benar kerana apa???
    Benar , kerana dia pernah menjadi
    "Dewa dihati" saya satu masa dahulu.

    ReplyDelete
  4. kata kata ini membuatkan aku mengalirkan air mata . terima kaseh .

    ReplyDelete