Tuesday, February 28, 2012

" RINDU AKU PADA MINGGU INI TERLALU KEJAM "



sudah seminggu lebih aku peramkan perasaan rindu aku di dalam hati ni
seminggu itu jugalah aku mengerang menahan rindu tu
kadang sudah jenuh aku mahu memberitahukan pada engkau
yang aku terlalu rindukan kau terlampau
tapi bibir ni sering saja mahu berkata kata sedemikian
runsing juga aku dibuatnya mana tahu kau jemu dengan ulangan di bibir aku
ah , apa kau tahu .

sudah seminggu lebih ini juga perasaan sayang aku pada engkau
makin meningkat pesat seperti ekonomi sesebuah negara yang maju
permintaan kasih sayang tu semakin diperlukan .
sayanggggggg sangat minggu ni
manis kan aku minggu ni ?
ye , sebab kelmarin kau bilang sama aku yang aku romantic untuk minggi ini
memang ye pun kan ? heehe malu malu aku kau bilang begitu .

tapi sudah berapa malam juga kau berjanji sama aku
tiap hari aku menantikan akan hari keesokannya
agar mata aku dapat bertembung tepat sama mata engkau
tapi disebabkan cuaca tidak mengizinkan
lantas kita tidak bersua
bila cuaca memberikan kebenaran , kau pula yang penat
aku ya kan saja agar kau beristirehat .

malam malam aku hanya ditemani air mata
malam malam aku hanya ditemani bayangkan kau
malam malam aku hanya ditemani rindu
dan malam malam aku hanya ditemani dengan perasaan geram .
untuk apa semua malam malam itu ?
untuk rindu aku pada engkau .
sekali lagi , kau apa tahu ?

malam tadi kita bertemu ,
tidak pernah pernah aku meninggikan suara pada engkau
dan aku sudah berjanji pada diri sendiri agar aku menghormati siapa engkau pada aku
tapi malam ini kau degil , kau degil sangat
sampai telinga kau dengan mudah mudah saja menerima teriakan aku .

aku marah kau ,
aku tepis tangan engkau ,
aku tolak dada engkau ,
aku jeling pada pandangan engkau ,
dan aku tidak endahkan siapa engkau .

tapi kau ?
kau berdiam diri
kau memujuk aku
dalam hati aku , dia ni tak marah ke sama aku ?

aku kecewa , aku luahkan segalanya
aku ceritakan satu persatu dengan ditemani bersama air mata
kau yang berdiri di hadapan aku , kau kesatkan air mata
kau cuba menenangkan aku dengan memberikan pelukan
aku cuba mengelak , tapi aku seorang perempuan tidak mampu untuk menolaknya
aku rebah di pelukan kau .

aku bilang sama engkau
yang aku tidak berguna untuk engkau
yang aku terlalu banyak menyakiti hati engkau
biarlah cuma seminit kau berdiri di hadapan aku
aku cuma mahu lihat raut wajah engkau
aku terlalu rindu
rindu sangat .

hati aku lagi bertambah luluh bila kau mengeluarkan kata kata engkau
aku tahu kau telah melakukan macam macam untuk aku
aku sedar dan aku nampak
bertambah pedih bila linangan air mata engkau pula mengalir bersama .
maafkan aku .

kadang memang aku cuba berkata kita buat haluan masing masing
tapi dalam hati aku mengatakan tidak
aku terlalu takut untuk kehilangan siapa engkau
terlalu takut untuk berdiri sekali lagi bila tersungkur
dan terlalu lalu takut jika kau tiada dalam dunia aku .

sekali lagi , malam ini aku betul betul bengkak
bengkak satu badan siap satu pakej
maafkan aku ya , aku terlalu rindu kan kau
sayang aku pada engkau hanya tuhan saja yang mengetahuinya .
wallahi !

*terima kasih untuk bersama aku sejauh 7 purnama ini , terima kasih memahami hati dan perasaan aku . kalau aku hilang engkau pun tiada siapa yang mungkin dapat menggantikan tempat engkau pada hati aku . sayang kau sangat ! sangat sangat !

No comments:

Post a Comment