Monday, August 15, 2011

" SEBAK YANG AKU BAWA LARI " .

" sebulan kita tidak bersua menanyakan tentang khabar . masing masing membawa diri , teringat pula janji janji kita berdua satu saat yang lalu tu . apa kau masih ingat lagi apa yang kau janji kan sama aku ? janji kita ? mana dia ? sampai sekarang kau diam membisu tanpa berita . sampai sekarang aku masih stalker kau punya life melalui dunia maya tu . entah kau masih teringatkan aku atau tidak , entah kau pernah rindukan atau tidak ? eh , kalau kau masih teringatkan aku pun aku dah kira bersyukur ya ammat .

untuk satu hari itu , aku lihat satu status kau . mengatakan yang kau akan sambung belajar . kau sambung dengan apa yang kau impikan selama ini . ya allah , air mata aku bercucuran waktu itu . kau tahu mengapa ? aku tumpang bahagia bila kau dapat apa yang kau mahukan selama ini . kau belajar benda yang kau minati . tersenyum sendirian aku di hadapan lappy ini . pada sebelah hati aku pula , aku sebak kerana aku terlalu rindukan diri kau tu . suara kau , sentuhan kau , gaya kau , perilaku kau semua aku terlalu rindukan .

aku lari pergi ke bilik , aku baring aku peluk erat bantal , aku menangis sepuasnya . aku sembunyikan air mata aku dari pandangan mata mata yang lain . mahu saja aku pergi ke bukit teriak " tuhan , jaga dia untuk aku . jaga kehidupan dia dengan sebaik baiknya . dia pernah membuatkan aku bahagia walau seketika , dan biar dia bahagia untuk selamanya " itu cukup bagi aku .

biarlah , tiada manusia akan mendengar kata hati aku . biar rindu , kasih dan sayang aku bawa bersama . satu saat lalu aku pernah bilang yang aku sayangkan kau sangat , dan sayang aku pada engkau aku akan bawa sampai bila bila , titik " .

#moga kita berjumpa lagi , ada jodoh tidak akan kemana .

No comments:

Post a Comment