Monday, February 7, 2011

6 PURNAMA

kenapa aku rasa dalam hidup aku ni rase sunyi ? aku rasa sepi ? apa yang aku lakukan tok hari hari berlaku hanya seperti biasa . aku tak tahu nak ungkapkan bagaimana dengan apa yang aku rasakan .

kenapa harus aku yang selalu saja yang akan merasakan perasaan ni ? kenapa bukan orang lain ? kenapa ? kenapa dengan aku ? kenapa mesti aku saja yang jadi mangsa ? kenapa tidak manusia lain ?

aku tak pernah menduakan seseorang tu . aku tak pernah tak setia . tapi kenapa harus aku je yang dimenduakan ? kenapa sampai aku saja , aku yang jadi mangsa tidak setia ? sampai bila bende ni semua nak bermain main dengan dunia aku ?

sampai sehingga aku betul betul jadi jahat ? jahat menduakan orang yang seperti yang mereka lakukan pada aku ? jahat tidak setia ? jahat dengan segala galanya yang memainkan hati serta perasaan seseorang ? macam tu ?

kenapa setiap apa yang aku lakukan sepertinya semuanya tidak adil ? kenapa mereka semua boleh bergembira ? kenapa mereka semua dpaat apa yang mereka mahukan ? selama ni , aku tak pernah meminta yang bukan bukan . aku tak pernah meminta wang , belanja sana sini dengan segala kemewahan dengan apa yang mereka adakan .

satu .
aku cuma hanya pinta satu saja YA ALLAH .

kenapa 6 bulan berturut turut ni ku selalu fikirkan perkara perkara yang lepas ? hari hari aku macam ni . sumpah aku tak tipu .

bohonglah kalau aku katakan yang aku dah lupakan kau .
bohonglah kalau aku katakan yang aku bencikan kau .
bohonglah kalau aku katakan yang aku tidak memikirkan kau .
bohonglah kalau aku katakan yang aku tidak kisah akan pasal kau .
bohonglah kalau aku katakan yang hari hari aku tidak memikirkan pasal kau .
bohonglah kalau aku katakan yang aku tidak merindukan kau .

itu semua bohong bagi aku !

kau yang mengajarkan aku menjadi seorang pembohong sampai kini .

ya , aku rindukan kau .
seolah olah aku ni sememangnya bodoh dengan apa yang aku lakukan hari hari .
pernah tak kau rasa terseksa dengan sesuatu rasa tu ? pernah tak ?

mungkin kau tidak akan memahami dengan apa yang aku katakan seperti kini ,
mungkin kau tidak akan mengambil kisah apa yang aku katakan seperti kini ,
mungkin kau tidak akan memikirkan apa yang aku katakan seperti kini .

tapi kau harus ingat ,
yang ada suatu hari nanti kau pasti akan tersedar dengan apa yang kau lakukan .
yang ada juga suatu hari nanti tu juga kau akan tersedar dengan apa yang aku cuba mahu sampaikan dengan setiap kata kata aku walaupun secara zahirnya sampai kini kau tidak sedarinya .

sampai suatu saat itu nanti ,
kau akan duduk dan merasakan dengan apa yang aku rasakan .
aku tidak pernah meminta pada tuhan dan membalas dengan apa yang kau lakukan pada aku atau yang lain lain .

cuma satu ,
moga kau sedar .
maafkan aku .

* aku rindukan kau . aku bencikan dengan apa yang aku rasekan seperti sekarang . 6 bulan !

No comments:

Post a Comment