Sunday, September 26, 2010

A N E H



kadang tu aku tak faham dengan ape yang telah terjadi .
aku toleh kiri . aku toleh kanan .
aku lihat teman teman aku punya rasa yang sama .
digelengkan kepala aku melihatnya .
apa yang sedang terjadi ?
apa yang mahu kita lakukan ?

aku sering melihat
teman teman aku dipermainkan .
bagaikan hati wanita ni apa ?
boneka ? tunggul ?
pasti sudah sakit hati mereka .
ya , aku dapat merasakannya .
kasihan .

kadang tu aku pernah merasa
seperti kini dimana aku maseh menyendiri seperti sekarang
kadang tu mahu juga merasa akan kaseh sayang sekali lagi .
tapi aku takot ,
takot jika hati ini dilukai sekali lagi .

si lelaki itu memberitahu suka pada aku

ya , aku mengaku yang aku juga turut suka padanya .
tapi aku berhati hati .
aku maseh ragu ragu .
kerana aku tidak mahu lagi merasa dengan ape yang lepas .

tapi aku juga dapat tahu
yang seperti mungkin dia sudah punya sang kekasih .
lantas , kenapa die memberitahu yang dia suka akan aku ?
mahu memainkan perasaan aku ?
atau hanya sekadar suka suka ?
atau sekadar hanya hilangkan buhsan ?

aneh , sungguh aku aneh dengan semua ini .
apa lah yang dimahukan oleh mereka ini ?
apa tidak cukup kau punya sang kekasih jika itu benar yang kau punyai kasih mu ?
kasihan hati sang wanita itu .
aduh , jangan lah kamu bersikap begini . (!)

sakit hati juga aku dibuatnya
bisa tidak kamu berterus terang dengan apa yang kamu ada ?
haruskan kamu menipu dengan apa yang kamu ada ?
haruskah ?
maaflah , aku bukan apa .
dengan apa yang aku lihat sepertinya kamu sudah punyai ia .
jadi kenapa kamu ungkapkan perkara itu pada aku ?

*aku tak mahu masing masing sakit hati antara satu sama lain .

No comments:

Post a Comment