Monday, August 30, 2010

WAHAI HATI




dupp dappp ! dduupp ddaapp !
maafkan aku
bisa kamu lihatkan
apa yang berada di dalam dada ini ?
di setiap kali aku memikirkannya
aku merasa sakit di situ .

apakah ianya ?
aku merasa sungguh sakit
kenapa bisa jadi begini ?
kasihan pada hati itu
telah banyak kali aku sakiti ia
mungkin ianya sedih
dan sampai menyakitinya .

wahai hati ku yang kecil
telah juga aku menjaga kamu sebaik yang mungkin
tapi maaf kan aku
aku tidak bisa menjaga kamu dengan baik
sehingga membiarkan manusia menyakiti kamu
dan kamu sendiri yang merasakannya .

hati
biar mana kamu dilukai
biar mana kamu disakiti
dan biar mata kamu menangis di dalamnya
tanpa ada sesiapa yang mengetahui nya
jangan takut dan jangan sangsi .

aku tidak mungkin berlegar dari kamu
aku sentiasa menjaga kamu
aku sentiasa di sisi kamu
meskipun aku berada di luarnya
aku disini wahai hati !

hati
aku juga sakit
kita sama sama rasainya
hanya kita berdua saja yang dapat rasakannya
sakit kan wahai hati ku ?
aku merasa serba salah
kerna membiarkan kamu sakit .

dengari ini wahai hati
suatu hari nanti
kita berdua pasti akan bertemu kebahagiaan
semua ini ada hikmahnya
semua ini punya maknanya
jangan cepat melatah dengan dunia nyata .

kerna kamu sebuah hati
kamu harus sabar dengan itu
sama sama kita laluinya
aku doakan yang terbaik tuk kita berdua
aku tidak mahu lagi melihat kamu disakiti
gapaikan sekali apa yang aku lemparkan ini .

harap ianya dimakbuli oleh TUHAN .

amin .

*semua yang terjadi punya hikmah dan punya sebab . aku harap di suatu hari nanti aku dan hati ini bisa tersenyum luas bercahaya dari mata mata kamu semua wahai manusia . amin .

No comments:

Post a Comment